Boks Workout - FIT boks

Workout voor het hele lichaam 

Boksen is tegelijkertijd een cardio- en krachttraining en is goed voor het hele lichaam.  Door te boksen wordt je sterker en verbetert je cardiorespiratoire gezondheid. Daarbovenop is het ook een goede oefening voor evenwicht, coördinatie, reactievermogen en behendigheid. 


Boksen verbrandt veel calorieën, en snel 

Boksen is het perfecte voorbeeld van HIIT of 'High Intensity Interval Training", waarbij je periodes van zeer intensief sporten afwisselt met actieve rustperiodes. Het is een aerobe en anaerobe training tegelijkertijd. Hoe intenser de workout wordt, hoe meer energie je lichaam nodig heeft. Op een gegeven moment kan je aerobe metabolisme niet voldoende energie voorzien waardoor het een anaerobe training wordt, die ervoor zorgt dat je spiermassa opbouwt. Door te boksen kan je  tot 13 calorieën per minuut verbranden, waardoor het zeker de concurrentie kan aangaan met andere cardioactiviteiten als lopen en fietsen. 


Recept voor een platte buik 

Droom je van een sixpack? Boek dan vandaag nog uw boks workout in plaats van een hele avond sit-ups te doen. Boksen is zeer lastig voor de buikspieren.  Je moet je heupen roteren om een krachtigere slag te kunnen uitdelen.  Omdat je door te boksen meer calorieën verbrandt dan door op de grond te liggen en oefeningen te doen, zullen die buikspieren sneller zichtbaar worden.